torsdag 15 september 2011

Vad är lycka?

Undra varför man har blivit begåvad med både funderingar och analytiska-förmågor som människa. Tycker de oftast inte är till någon fördel, inte när de kopplas ihop med känslor.

NU efterhand så ser jag allting så tydligt. Åtminstone tror jag det. På senaste tiden så har mer fått mig att må illa än att ens se något vettigt ur det.

Livet går vidare, och allting har något gott med sig, oftast. Jag vet vad jag inte skulle gå tillbaka till. Även om det en dag skulle bli han och jag igen, så ska den situationen se helt annorlunda ut. Hur kan man äslka en människa och ändå välja andra före denne? märkligt. usch. Allting man har hört, allting han förnekar. Ljuger precis allt och alla utom han? Tror att svaret syns tydligt där.


Det finns så mycket underbart i det här livet, och varför jag inte valt det tidigare har jag inget svar på. Jo, jag kunde kanske inte se det underbara tydligare om jag inte gått igenom det jag har gjort.

Det finns en så fin människa i mitt liv nu, med båda fötterna på jorden. Det är för bra för att vara sant. Han kommer till och med hem och väljer att vara med mig före allt annat. HAn vill ha tid med mig, han tycker den tiden är underbar. Det värmer i mitt hjärta att jag börjar känna lika tillbaka för honom.
Det finns verkligen någon som vill att jag ska vara en del av hans liv. Han ser inte mig som ett hinder från allt annat han vill göra, vilket jag aldrig skulle hindra honom från att göra heller för den delen.

Att få uppmärksamhet och bekräftelse av många människor, jo kul. Men vad är det i längden? Inte gör de mig lycklig eller ge mig ett bra liv därför. Den jag älskar och kan dela allt bra och dåligt med, det är ett liv för mig. Det gör mig lycklig.

Inga kommentarer: