tisdag 3 maj 2011

till en vän

Hon försvinner.

Vad ska jag göra, vad ska jag säga för att få henne att förstå att den situation hon är i nu inte är sund?
Jag vill henne väl, och försöker vända och vrida på saker för att hon ska se. Det starka hjärta hon visat förut att hon haft, är inte längre det. Det har gett vika för någon som inte ger henne det hon behöver. Jag ser hur hon långsamt infinner sig mer och mer i en likgiltighet. Hon svarar knappt, hon gråter inte, hon ler inte.

Vi försöker hålla henne kvar med hon tar avstånd. För hon har svårt att förlika sig med hur den sanna bilden
verkligen ser ut. Det handlar inte om att vara oense, eller att ha diskussioner eller bråk. Detta är att bryta ner en person, som tyvärr blivit svag för att inse vad som verkligen händer. Tappa inte din familj, tappa inte dina vänner. Är det DU upplever med honom så mycket mer meningsfullt än det liv du haft innan och kan få?

"the devil you know, is safer then the chance that you take with something new". De orden menar att det känna tryggare att stanna hos någon/något som inte är bra för du vet hur det fungerar, än att våga ta steget till någonting nytt för att du inte kan se vart det leder.

Jag BER dig att vara stark! Låt inte någon annan ta kommandot över ditt liv. Det är ditt liv.
Hur vill du att ditt liv ska se ut?

Vännen.. Är du lycklig nu?

Inga kommentarer: